lørdag, september 18, 2010

Serigrafi

Første kursusuge ud af de 3 er ovre. Jeg havde kun 3 dages undervisning i serigrafi, hvilket var ret ærgerligt, for jeg synes det var rigtig spændende. På førstedagen gennemgik vi selve trykteknikken og fik lov at trykke en lille hurtig tegning, samt se eksempler på en masse tryksager. Torsdag og fredag var der 'fri leg', og vi måtte trykke egne illustrationer, fotografier, collager med mere, samtidig med at vi fik en masse teori om papirtyper og alternative måder at trykke på. Jeg valgte at trykke to af mine egne illustrationer, som var meget enkle. En anden gang kunne jeg godt tænke mig at lege lidt mere med collager og flerlags tryk, men det var der desværre ikke tid til. Men nu har jeg et såkaldt kørekort til værkstedet og må benytte det når jeg vil. Har lagt et par billeder op af nogle af trykkene, selvom de var lidt svære at tage gode billeder af; kunne ikke overskue at finde min skanner frem.;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar