lørdag, marts 05, 2011

Naturen som designmotiv

Vi har netop afsluttet det 3. projekt på 1. årgang, og er nu godt igang med 2. semester. Projektet tog udgangspunkt i naturens former, funktioner og materialer. Jeg havde været en tur på Zoologisk Museum og faldt pladask for nogle fugleæg der havde et meget karakteristisk grafisk mønster. Med udgangspunkt i at de har udviklet en camouflage efter de områder de yngler i, valgte jeg at beskæftige mig med problemstillingen omkring hvordan denne camouflage ville udvikle sig hvis menneskene havde fremmegjort naturen i en fjern fremtid. Ud af det blev det til en kampagne, for eksempel for WWF, hvor jeg viser konsekvensen for æggene hvis naturen blev erstattet af menneskeskabte ting. Jeg har fjernet WWF logoet, af copyright mæssige årsager.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar